Auditorzy PCBC SA po audicie recertyfikacyjnym przeprowadzonym od 25 do 28 listopada br. w Centrali i 9 oddziałach regionalnych Kasy (na 16 ogółem w kraju) stwierdzili, że wdrożony we wszystkich jednostkach organizacyjnych Kasy System Zarządzania Jakością oraz wdrożony w Centrali i placówce terenowej w Koninie System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji, funkcjonuje zgodnie z wyżej wymienionymi wymaganiami norm ISO.
Spełnienie wymagań norm ISO to przede wszystkim dowód porządku organizacyjnego. Prawidłowo funkcjonujący w organizacji system zarządzania to taki, gdzie normy są powszechnie stosowane, a opisane wewnętrznymi procedurami i procesami standardy stanowią "normę" w praktyce urzędu, to wreszcie taki system, który jest stale doskonalony. Takie standardy obowiązują w KRUS - potwierdzili niezależni auditorzy z PCBC SA.
Zgodnie z formalno-prawnymi kryteriami auditu, od objętych badaniem jednostek organizacyjnych Kasy wymagano okazania dowodów zgodności działania z obowiązującą polityką jakości oraz polityką bezpieczeństwa informacji. Auditorzy przyznali, że czerpiąc dotychczasową wiedzę o instytucji jedynie z mass mediów, zostali mile zaskoczeni wysokimi standardami pracy i jakością obsługi klientów. Auditor wiodący za "godne pozazdroszczenia" uznał rozwiązania organizacyjne oraz że Zintegrowany System Zarządzania Jakością oraz Bezpieczeństwem Informacji wdrożony, rozbudowywany oraz połączony siecią rozległą WAN obejmuje wszystkich pracujących w Centrali Kasy, 16 oddziałach regionalnych oraz 255 placówkach terenowych, to jest ok. 6500 użytkowników.
Warto podkreślić, że w obszarze badania satysfakcji klienta auditorzy zwrócili uwagę na fakt, że w reprezentatywnej grupie badanych interesantów Kasy ok. 98% respondentów wypowiadało się o Kasie bardzo dobrze.