Centrala KRUS
Centrala organizuje pracę KRUS, sprawuje nadzór nad pracą jednostek terenowych, inicjuje rozwiązania zamierzające do usprawnienia systemu ubezpieczenia społecznego rolników, współpracuje z ministerstwami, urzędami centralnymi i in. instytucjami i organizacjami uczestniczącymi w realizacji zadań Kasy, koordynuje kontakty Kasy z międzynarodowymi instytucjami ubezpieczeniowymi.
Do zadań Centrali związanych w szczególności z zarządzaniem funkcjonowania Kasą należy:
- przygotowywanie projektów aktów prawnych regulujących zagadnienia z zakresu działania poszczególnych biur merytorycznych Centra
- sporządzanie wytycznych, instrukcji, wyjaśnień dla jednostek organizacyjnych Kasy o obowiązujących uregulowaniach prawnych
- opiniowanie projektów ustaw i aktów wykonawczych
- opracowywanie projektów druków i formularzy
- analiza sprawozdań sporządzonych przez jednostki organizacyjne dotyczących pracy nadzorowanych pionów merytorycznych
- opracowywanie wewnętrznych informacji, sprawozdań oraz obowiązującej sprawozdawczości statystycznej
- prowadzenie szkoleń dla ogółu pracowników Kasy
- rozpatrywanie skarg i wniosków; prowadzenie działalności popularyzującej zadania Kasy i system ubezpieczeń społecznych rolników poprzez opracowywanie m.in. poradników, informatorów i in. publikacji
- realizacja zadań wynikających z rozporządzeń unijnych i umów międzynarodowych oraz zadań wynikających ze stosowania przepisów o zamówieniach publicznych
- przygotowywanie i doskonalenie procedur ISO w systemie zarządzania jakością i bezpieczeństwem informacji oraz nadzorowanie ich przestrzegania.
Zobacz: regulamin organizacyjny Kasy